Gaybloggar.se

Deco mania (*´ω`*) ♥

Här kommer mitt lilla repotage om japan och dess deco mania ☆
Något som jag verkligen älskar med Japan är att dom dekorerar det mesta. Även mascaran kan få en massa fina stenar och helt plötsligt så har alla sin egna unika mascara i väskan.

Mobiler, mp3 spelare, speglar, naglar och nintendo DS
är bara några av sakerna som japanskorna dekorerar flitigt. Jag har själv fallit för detta och min mobil var jätte dekorerad innan jag tappade den i backen och några saker lossnade (på grund av dåligt limm). Sen åkte jag till Japan, och på Chiara (En gal, gyaru affär med massa undebrara accesoarer och mobil-pimpar saker) så köpte jag hur mycket saker att klistra på som helst. Rosetter, bakelser och hjäran, och självklart en massa stenar i olika färger.
Dessutom köpte jag ett jpanskt super gele limm. Och sakerna du limmar på får du bända bort med nålar sen när du väl vill ha av dom. Nu när min mobil är ful och trasig så vill jag inte hålla på att pimpa den, jag sparar mina ideér till när jag har en ny fin mobil att göra min egen
Men medans jag väntar på att det ska hända så kan jag ju alltid piffa till mina sminkboxar. Ögonskuggan jag alltid använder och mascaran. kan ju även passa på att limma på lite stenar på naglarna sen om jag orkar.

Detta fenomen har som sagt blivit en liten hobby för mig. En av mina favorit sidor är Strapaya. Där kan man beställa det mesta i mobilväg (smycket och dekorationer) och det bästa av allt, sidan är på ENGELSKA (´ω`)☆
På den sidan sitter och tittar runt en massa, sparar vissa saker på mina favoriter så jag sen kan beställa det när jag väl har pengar samtidigt som jag får ideér om vad jag kan göra med mina redan befintliga saker jag har här hemma. 

Detta fenomen kan jag även ta och tillägga anses som konst enligt vissa i japan. Samt ett ganska strikt mode. Vissa saker blir omoderna och då får man helt enkelt byta ut sin design
Vissa mobiler är totalt over the top, med hur mycket saker som helst, och i vissa fall ser det (faktiskt) inte bra ut.
Men de små japanskorna köper tidningar som berättar hur du kan dekorera din mobil på bäst sätt. Det finns även olika typer som olika ungdomar använder. Sweet Lolita använder gärna rosa och glittriga stenar, nallar och rosor m.m Medans Gothic Lolita använder svarta, lila, röda stenar, kors och rosor.

Men nog skrivet, och för att vara ärlig så vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva om detta.
Här kommer massor av bilder !







Och varför inte dekorera guran ? ☆:



Nu är det så att jag har ungefär 100 sånna här bilder till, men jag orkar verkligen inte ladda upp fler.
Det kommer säkert sen
Ni får helt enkelt nöja er med det här så länge.

I morgon (efter skolan) så har jag planerat ett helt inlägg om Geishor och hur olika konstnärer tolkar
denna kultur av vackra vitmålade flickor i de finaste siden kimonos ni någonsin
kunnat tänka er Missa inte det !

Ajöken!

Kommentarer
Postat av: Lou/'Kura

ASSÅ GE MIG EN JAPANSK MOBIL >____<


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0