Gaybloggar.se

Nu har jag kämpat......

........i lite mer än en timme med min matlåda till i morgon. Den vart ganska ful så ni får inte se bild på den. Men det blev Sushi, stjärnförmad gurka och stjärnformade äppelbitar samt lite morötter
Men man kan ju inte vara lika duktig som Akino Ichigo (*´ω`*)
Akino är förmodligen den skickligaste människan när det kommer till Japanska bentos. Allt ifrån disneyfigurer till bilar pysslar denna japan med, i matväg.
Jag sitter inne på Akino's hemmsida och bara scrollar igenom ett pottpurri av vackra bentos (Bento är då en traditionell japansk matlåda som innehåller , oftast, fisk, kyckling, ris, grönsaker m.m.)Och en liten bit av mitt försvar till min fula matlåda kan ju vara att de flesta ingredienser och saker som används i riktiga bentos inte finns i lilla landet lagom. Möjligtvis kan man ha tur att hitta tillbehör på Japanska Torget eller SunAi, men det är inte säkert (´ー`*)

Men nu har jag skrivit på lite (mycket) om Akino Ichigos fantastiska matlådor, och såklart ska ni få se bilder. Här kommer en massa:

Och även fast det inte ser ut som det på vissa ställen så är ALLT ätbart (´∀`)

Ajöken!
Nu ska jag ta och leta upp bilder till ett litet nytt blogginlägg som kanske dyker upp ikväll eller i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0