Gaybloggar.se

Tamagoyaki ☆ Japansk rullad omelett ~ ♥

Japansk Tamagoyaki är helt underbar. Även kallat Japansk rullad omelett.
Dettah ar jag förövrig stått och pysslat med till matlåda i morgon.
Den blev ju inte lika fin som på bilden med tanke på att jag inte har en fyrkantig stekpanna (men ska införskaffa en snart). men jag tyckte jag lyckades ganska bra faktiskt.
Omelett, gurka och morot är vad som får följa med mig till skansen i morgon. Sushin idag var en höjdare och jag höll mig mätt ända tills jag satte mig på pendeln hem. Tar nog med mig ett äpple i morgon för säkerhets skull.

Så här ska man tillaga det steg för steg. (inte min bild, har som sagt ingen fyrkantig stekpanna)


Och såhär snyggt blir det om man gör det rätt.
Någon gång ska jag också lyckas med denna oerhört goda maträtt ♥




Smaklig måltid!
En fyrkantig stekpanna kan ni förövrig köpa på nätet eller Japanska Torget på tegnergatan i sthlm.
Har inte riktigt koll på vad den kostar men det brukar vara allt ifrån 100-500kr.
Den på Japanskatorget har jag för mig (kan ha fel) kostar runt 300kr.

Ajöken!

Kommentarer
Postat av: Lou/'Kura

ja, men vad är det I dem då?! o_o så de smakar så sött?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0